fredag den 15. juni 2007

Wikipedia og lidt Second Life

I referencearbejdet som bibliotekar støder man jo ustandselig på Wikipedia, både bevidst og mere tilfældigt, og især når man besvarer spørgsmål, hvor svaret helst skal findes via nettet. Og den (sunde) skepsis, man havde i starten, er for længst overtrumfet af fornøjelsen ved at have et så lettilgængeligt og gratis encyklopædi lige ved hånden. Jeg har prøvet at oprette min egen wiki uden at kunne se den helt store idé med det - måske, hvis man har en speciel interesse eller hobby, men ellers er det vel nok med bloggen. Jeg er også blevet registreret som wikipedianer, men har ikke rettet noget endnu. Håber jeg kan huske passwordet, når/hvis det sker. Selvom jeg har prøvet at holde mig til de samme adgangskoder og passwords til de forskellige logins, så er det ved at være et problem at huske dem. Måske skulle man være gjort opmærksom på dette, før starten af de 23 ting. Og forresten har jeg fået lavet en avatar i Second Life, men i går var der problemer inde på Second Life siden, så jeg fik ikke prøvet så meget - jeg endte uden hår og uden tøj på. Fik dog taget et par enkelte flyveture, men som ikke dreven computerspiller, så får man såmænd sin sag for alene ved at skulle styre avataren via piletaster.

Ingen kommentarer: